Connect with:




Selepas beberapa bulan pertandingan, liga e-sukan terbesar di Malaysia yang menawarkan hadiah keseluruhan sebanyak RM414,000 (US $ 100,000) telah sampai ke penghujungnya semalam di KL Live di Kuala Lumpur. Liga Professional Mobile Legends: Bang Bang Musim 4 (MPL-MY/SG S4) Playoffs, disokong oleh Penaja Legenda Black Shark, menyaksikan Axis dan Todak dari Malaysia mengalahkan lawang masing-masing secara turutan, manakala EVOS ESports dari Singapura telah memenangi tempat pertama

Ketiga-tiga pasukan ini akan membawa nama Malaysia dan Singapura dalam Kejohanan Dunia M1 yang akan berlangsung di Axiata Arena di Bukit Jalil bulan hadapan. Di samping menjadi wakil pertama untuk negara masing-masing di Kejohanan Dunia ini, EVOS ESports akan membawa pulang hadiah wang tunai berjumlah RM105,000 (US $ 25,000), sementara Todak dan Axis meraih RM50,000 (US $ 12,000) dan RM21,000 (US $ 5,000) masing-masingnya.

“Kami sangat gembira kerana telah keluar dari musim keempat MPL-MY / SG ini sebagai Juara. Dua musim yang lalu adalah pengalaman yang pahit untuk ditelan ketika kami hanya menduduki tempat ke-2 sebanyak dua kali. Saya rasa apa yang mereka katakan adalah benar, kali ketiga adalah pesona. Kami berbangga membawa gelaran juara ini pulang ke Singapura dan kami telah bersedia untuk menghadapi cabaran baru dalam M1 World Championship yang akan datang. Saya benar-benar percaya pada kualiti yang ada pada kami dan saya tahu bahawa kami boleh menjadi salah satu di antara yang pasukan yang terbaik di dunia, jadi pastikan anda menyaksikan perlawanan kami bulan depan, “kata Robert” OhDeerBambi “Boon, Kapten EVOS Esports SG.

Pada hari kedua Playoffs MPL-MY/SG, EVOS Esports SG dikalahkan oleh Todak 2-0 dan terus turn ke lower bracket. Dalam lower bracket, mereka sekali lagi berjaya menewaskan Resurgence 2-0 dan layak ke pertarungan terakhir untuk melawan Todak.

SUN Yang, Naib Presiden Bahagian Pemasaran dari Black Shark Global, berkata: “Sebagai penaja kejohanan ini, Black Shark sangat berbesar hati mengucapkan tahniah kepada EVOS Esports SG atas kemenangannya hebat ini! Kami sangat berbangga menjadi sebahagian daripada musim MPL yang hebat dan sengit ini. ”

Dan berita baik untuk semua peminat MPL, tawaran istimewa kami masih terbuka! Untuk pembelian mana-mana telefon Black Shark dari laman web kami, akan ditawarkan secara percuma S + Skin of MPL, bernilai sehingga 1000K Diamond. Juga, tawaran itu diperluaskan kepada Black Shark 1: untuk pembeliannya, gamepad sampingan percuma juga akan ditawarkan. Tawaran ini boleh didapati di laman web Black Shark: https://my.blackshark.com/pages/mpl

Dengan berakhirnya MPL-MY/SG S4, litar e-sukan MLBB untuk 2019 akan ditamatkan pada Kejohanan Dunia M1 yang akan berlangsung 11-17 November 2019 di Axiata Arena Bukit Jalil. Dengan penyertaan daripada 16 pasukan dari 14 buah negara, M1 menawarkan hadiah sebanyak RM1,050,000 (US $ 250,000) bagi pasukan yang layak. Ini sekaligus merupakan hadiah terbesar yang pernah ditawarkan dalam sejarah e-sukan di Malaysia.

Todak dan Axis Esports dari Malaysia akan bersaing dengan pasukan terbaik dari seluruh dunia. Mereka akan menghadapi EVOS Esports SG dari Singapura, Dues Vult dari Rusia, Geo Esports dari Brazil, Team Gosu dari Amerika Syarikat, Onic PH dan Sunspark dari Filipina, VEC Fantasy Main dari Vietnam, 10Second Gaming+ dari Jepun, CandyComeback dari Laos, dan Impunity KH dari Kemboja. Pasukan dari Indonesia dan Myanmar belum diumumkan.

“Kami berbesar hati dapat menubuhkan litar e-sukan tahunan kami pada tahun ini, dengan dua musim Mobile Legends: Liga Profesional (MPL) di peringkat negara, Mobile Legends Piala Asia Tenggara (MSC) di peringkat serantau, dan M1 World Championship di peringkat antarabangsa. M1 akan menjadi acara e-sukan terbesar yang pernah kami anjurkan sehingga kini dan para peminat yang menghadiri acara itu akan mendapat sesuatu yang istimewa, jadi pastikan untuk mendapatkan tiket anda sekarang, “kata Logon Shaw, Pengarah Kejohanan Moonton.

Tiket ke Kejohanan Dunia M1 kini tersedia untuk dibeli di www.m1.mobilelegends.com. Untuk maklumat lanjut tentang acara ini, ikuti halaman Facebook rasmi MLBB di www.facebook.com/MobileLegendsGameMalaysia. Untuk mendapatkan permainan Mobile Legends: Bang Bang secara percuma, muat turun dari Apple App Store atau Google Play.