Connect with:




Ratu gimnastik kebangsaan, Farah Ann Abdul Hadi berharap mampu menggalas cabaran untuk melayakkan diri bagi acara perseorangan individu dan mara ke final dalam salah satu acara gimnastik di Sukan Komanwel 2018 di Gold Coast, Australia.

Farah yang pernah mengetuai pasukan negara ke tempat kelapan pada Sukan Komanwel 2014 di Glangow itu akan menyertai acara berpasukan bersama Tan Ing Yueh, Nur Azira Aziri dan Geanie Ng yang akan bersaing dalam acara empat aparatus, melombol, palang bertingkat, alang imbangan dan acara senaman lantai.

Justeru, gimnas yang berusia 24 tahun itu amat teruja dan berasa seronok untuk memburu misi menang pingat di Australia.

“Ia memang hebat. Saya amat seronok kerana ini adalah Sukan Komanwel yang ketiga untuk saya. Kali ini saya ingin menikmati suasana dan mengambil pengalaman di sini untuk beraksi dengan baik,” katanya.

“Pada pertemuan terakhir, saya diletakkan di tempat ke-11, jadi kali ini saya ingin melayakkan diri ke semua tempat dan berharap dapat mara ke final,” tambah Farah.

Dia juga merupakan anggota pasukan gimnastik yang pernah mendapat tempat keempat di Sukan Komanwel 2010 New Delhi.

Sementara itu, gimnas lelaki Jeremiah Loo dan Tan Fu Jie akan mula beraksi dalam pusingan kelayakan individu hari ini dan tidak akan bertanding dalam perlawanan berpasukan.