Connect with:




Memenangi pertarungan MMA adalah suatu yang harus diraikan!

Namun, berbeza dengan Drew Chatman, bintang MMA itu terpaksa menggadaikan kemenangan yang baru dicapai selepas melakukan cubaan ‘flip’ depan kepada lawannya, Irvins Ayala.

Adegan aksi pelik berlaku ketika Chatman baring di belakang Ayala seterusnya Ayala cuba melontarkan penumbuk tetapi dagunya mengena lutut Chatman.

Selepas pengadil melepaskan perjuangan dan memberi kemenangan kepada Chatman, dia berdiri di belakang lawannya yang dilepaskan dan cuba melakukan flip depan.

Tindakan Chatman yang digelar sebagai ‘The Honorable’ itu benar-benar tidak sopan dan kemenangan itu tidak diambil kira seterusnya dia menyerahkan kemenangan itu kepada Ayala.

“Saya mahu memohon maaf kepada Irvins Ayala,” kata Chatman kepada MMA Fighting.

“Dia adalah lawan yang baik.  Dia membawa perjuangan dan semangat saya. Ia bukan langkah yang baik untuk saya sebagai seorang artis bela diri.

“Saya melepaskan tendangan, dia menghentam saya dan ketika dia turun, saya memindahkan lutut saya dalam kedudukan tertentu dan dia telah menekukkan dagunya ke lutut saya.

“Biasanya, saya akan meraikan pertarungan saya dalam macam-macam cara cuma Saya tidak fikir sebelum saya melakukannya.

“Saya hanya melompat dan melakukan flip. Saya kurang sedar saya melakukan apa yang saya biasanya lakukan untuk meraikan kejayaan yang biasanya saya dapat. ”

Chatman, 23, telah digantung 90 hari oleh California State Athletic Commission dan bayarannya dipotong sebanyak RM1 900.

“Saya tidak layak mendapat bayaran untuk itu. Ia mengecewakan penonton yang sedang tengok,” tambah Chatman.